Microsoft CSP: Vigtige ændringer i CSP per 31. januar 2020

Microsoft CSP: Vigtige ændringer i CSP per 31. januar 2020

Microsoft CSP: Vigtige ændringer i CSP per 31. januar 2020

På fredag d. 31. januar 2020 træder nye krav for Microsoft CSP partnere i kraft. Se her, om du har styr på alt.

Microsoft er i gang med flere tiltag, der tilsammen vil gøre det nemmere at være partner med og kunde hos Microsoft. Det betyder en række vigtige ændringer, som vi som Microsoft Partnere skal være opmærksomme på.

Der er særligt to meget vigtige ændringer, der kræver vores opmærksomhed lige nu:

  • Accept af den nye Microsoft Partner Agreement er obligatorisk per 1. februar 2020. Har du endnu ikke underskrevet denne i Microsoft Partner Center, kan du ikke handle CSP efter denne dato.
  • Accept af den nye Microsoft Customer Agreement er obligatorisk per 1. februar 2020. Har dine kunder endnu ikke accepteret denne, kan du ikke købe eller ændre i abonnementer efter denne dato.

I forbindelse med disse to ændringer, har vi tilføjet to ændringer i vores StreamOne Cloud Marketplace:

  • Vi tjekker i forbindelse med alle nye ordrer og ændringer i eksisterende ordrer, at dit MPN-ID er gyldigt, og at du har accepteret Microsoft Partner Agreement. Hvis dit MPN-ID ikke er gyldigt, kan du ikke gennemføre ordre.
  • Vi tjekker i forbindelse med alle nye ordrer og ændringer i eksisterende ordrer, at du tidligere har accepteret Microsoft Customer Agreement på vegne af slutkunde. Du kan lave denne accept i StreamOne i forbinelse med afgivelse af ny ordre eller ændring i eksisterende abonnement.

Læs mere om begge ændringer herunder.

Microsoft Partner Agreement

Accept af Microsoft Partner Agreement er obligatorisk per 1. februar 2020. Har du endnu ikke underskrevet denne i Microsoft Partner Center, kan du ikke handle CSP efter denne dato. Vi tjekker i forbindelse med alle nye ordrer og ændringer i eksisterende ordrer, at dit MPN-ID er gyldigt, og at du har accepteret Microsoft Partner Agreement. Hvis dit MPN-ID ikke er gyldigt, kan du ikke gennemføre ordre.

Fra 31. januar skal du have accepteret Microsoft Partner Agreement for at handle CSP i StreamOne

Vær opmærksom på, at du som Microsoft CSP Partner har to forskellige MPN-ID:

  1. Partner Network MPN-ID. Dette finder du i Microsoft Partner Center under Account Settings > Partner Profile. Du kan efter 31/1-2020 ikke benytte dette MPN-ID til CSP.
  2. Reseller MPN-ID. Dette finder du i Microsoft Partner Center under Account Settings > Reseller Profile. Du skal efter 31/1-2020 benytte dette MPN-ID til CSP.

Det er meget vigtigt, at vi har det korrekte Reseller MPN-ID registreret i StreamOne. Ellers kan du ikke placere nye ordrer eller ændre i eksisterende ordrer efter 1. februar 2020.

Du finder dit Reseller MPN-ID i Microsoft Partner Center under Account Settings > Reseller Profile. Du skal efter 31/1-2020 benytte dette MPN-ID til CSP.

Du finder dit Partner Network MPN-ID i Microsoft Partner Center under Account Settings > Partner profile. Du kan efter 31/1-2020 ikke benytte dette MPN-ID til CSP.

Kan du ikke finde Reseller Profile i dit Partner Center, mangler du sandsynligvis at tilmelde dig partnerprogrammet Microsoft CSP Indirect Reseller.

Se denne guide, hvordan du tilmelder dig. 

Kontakt os på telefon 4488 7505 eller cloud@techdata.dk, så hjælper vi dig med at komme i gang.

Har du brug for hjælp? Kontakt os med det samme på cloud@techdata.dk eller telefon 44 88 75 05.

Microsoft Customer Agreement

Microsoft erstatter den tidligere Microsoft Cloud Agreement, med den nye Microsoft Cuctomer Agreement.

Accept af Microsoft Customer Agreement er obligatorisk per 1. februar 2020. Har dine kunder endnu ikke accepteret denne, kan du ikke købe eller ændre i abonnementer efter denne dato. Vi tjekker i forbindelse med alle nye ordrer og ændringer i eksisterende ordrer, at du tidligere har accepteret Microsoft Customer Agreement på vegne af slutkunde. Du kan lave denne accept i StreamOne i forbinelse med afgivelse af ny ordre eller ændring i eksisterende abonnement.

Du kan acceptere Microsoft Customer Agreement på vegne af dine kunder på tre måder:

  1. Når du laver en ny ordre til kunde
  2. Når du ændrer i antal på et eksisterende abonnement
  3. Under Manage Tenant i Reseller Portal

Accepter Customer Agreement i forbindelse med ny ordre.

Accepter Customer Agreement i Reseller Portal under Manage Tenant

Du finder Microsoft Customer Agreement på https://aka.ms/customeragreement

Du kan som Microsoft CSP partner fortsat vælge, at inkludere Microsoft Customer Agreement i dine egne handelsbetingelser, og i StreamOne bekræfte, at kunden har accepteret Microsoft Customer Agreement eller du kan henvise til ovenstående link i dine egne handelsbetingelser.

Det er din pligt som Microsoft CSP Partner, at du har indhentet accept på Microsoft Customer Agreement fra dine slutkunder.

Har du brug for hjælp? Kontakt os med det samme på cloud@techdata.dk eller telefon 44 88 75 05.

Vil du vide mere?

Martin Behrend
Martin BehrendCloud Specialist
Microsoft 365
Kjeld Larsen
Kjeld LarsenCloud Solutions &
Services Lead

Læs også

CSP insider

2020-01-29T14:24:18+01:00